Haber
2013-11-01 10:43:02
MEB, Şube Müdürlüğü Sınav Duyurusu Yayımlandı

2013  Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Şube Müdürlüğü İçin Görevde Yükselme Yazılı Sınav Duyurusu Yayımlandı.

 

2013 MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TAŞRA TEŞKİLATI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İÇİN GÖREVDE YÜKSELME YAZILI SINAV DUYURUSU

"Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer DeğiştirmeSuretiyle Atanması Hakkında Yönetmelik" hükümleri doğrultusunda taşra teşkilatı il ve ilçemilli eğitim müdürlükleri 1709 şube müdürü kadrosuna sınavla atama yapılacaktır.

 

 

Şube müdürlüğü için görevde yükselme sınavı, yazılı ve sözlü sınav olmak üzere iki aşamadagerçekleştirilecektir. Yazılı sınav Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafındangerçekleştirilecek olup, 29 Aralık 2013 tarihinde yapılacaktır. Sınav sürecine ilişkin açıklamalar MilliEğitim Bakanlığı (www.meb.gov.tr) internet adresinde ilan edilecektir.

Taşra Teşkilatında İlan Edilecek Kadrolar:

SIRA NO UNVAN SINIFI KADRO ADEDİ DERECESİ
1 Şube Müdürü Genel İdare Hizmetleri 1709 1

A- YAZILI SINAV BAŞVURU ŞARTLARI

1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68'inci maddesinin (B) bendinde belirtilen şartları taşımak.

2. En az fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak (18/4/1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih itibarıyla iki yıllık veya üç yıllık yükseköğrenim mezunu olanlar, diğer şartlara sahip oldukları takdirde dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanlara tanınmış haklardan yararlanırlar.)

3. Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı, eğitim uzmanı, uzman, raportör, sivil savunma uzmanı veya sayman kadrolarında iki; okul müdürü görevinde iki; müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı görevlerinde ayrı ayrı veya toplamda üç; şef kadrosunda dört veya öğretmen kadrosunda beş ya da bu kadrolarda toplamdört yıldan az olmamak üzere asaleten görev yapmış olmak.

4. Yönetmelikte öngörülen görevde yükselme yazılı ve sözlü sınavlarında başarılı olmaları şartıyla, il ve ilçemilli eğitim müdürlüklerinde Bakanlığımız merkez teşkilatında bulunan İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı ileBilgi İşlem Grup Başkanlığının işlerini yürüten şube müdürü kadrolarına; Bakanlığın mimar, mühendis,branşı Bilişim Teknolojileri ve Elektrik -Elektronik Teknolojisi olan öğretmen kadrolarında en az beş yılhizmeti bulunanlar arasından atama yapılır.

Yazılı sınava başvuru

1. Görevde yükselme yazılı sınavına, başvuru tarihinin son günü itibarıyla gerekli şartları taşıyanlarbaşvuruda bulunabilir.

2. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68/B maddesine göre, lisans mezunlarının 10 hizmet yılını, iki yıllık veya üç yıllık yükseköğrenim mezunlarının 12 hizmet yılını

tamamlayanlar başvuruda bulunabilir.

3. Aylıksız izinde bulunanlar dahil olmak üzere, ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta olanlar da başvuruda bulunabilir.

4. Diğer kurumların personeli, ilan edilen kadrolara sınavsız atanma hakkına sahip olanlar ile aday memur statüsünde bulunanlar yazılı sınava başvuruda bulunamazlar.

Başvurunun Geçersiz Sayılacağı Durumlar

a) Gerekli şartları taşımadığı halde başvuruda bulunan,

b) Elektronik Başvuru Formu dışında bir belgeyle yapılan,

başvurular işleme alınmayacak, geçersiz başvuruya dayanarak yapılan işlemler iptal edilecektir.

B- YAPILACAK İŞLEMLER 1- İl Milli Eğitim Müdürlüklerince Yapılacak İşlemler

1.1. Duyuru, tüm taşra teşkilatı personeline duyurulacaktır.

1.2. Görevde yükselme yazılı sınavına yapılacak başvurulara ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesinde herhangi bir aksamaya meydan verilmemesi için gerekli önlemler alınacaktır.

1.3. Başvuruda bulunanların durumları, özlük dosyalarının tutulduğu il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerince incelenecektir.

1.4. Görevde yükselme yazılı sınavına başvuracak taşra teşkilatı personelinden Yönetmelikte aranan şartları taşıyanların başvuruları sırasıyla okul, ilçe ve son olarak il milli eğitim müdürlüğünce elektronik ortamda onaylanacaktır.

1.5. MEBBİS e-Personel Modülündeki bilgilerin doğruluğundan ilgili İl Milli Eğitim İnsan Kaynakları yönetimi hizmetleri bölümü sorumlu olacaktır. Bu nedenle başvuruların incelenmesi ve onaylanmasında gerekli özen ve dikkat gösterilecektir.

2- Merkez Teşkilatı Birimlerince Yapılacak İşlemler

2.1. Duyuru, Birimlerince personeline duyurulacaktır.

2.2. Görevde yükselme yazılı sınavına başvuracak merkez teşkilatı personelinden Yönetmelikte aranan şartları taşıyanların başvuruları Birimlerince incelenerek onaylanacaktır.

3- Yazılı Sınav Kurulunca Yapılacak İşlemler

3.1. Görevde yükselme yazılı sınavına girecek personelin listesini http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde ilan edecektir.

3.2. Yazılı sınav sonuçlarının ve başarılı olanların listesini http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde ilan edecektir.

3.3. Sınav sürecine ilişkin diğer iş ve işlemleri yürütecektir.

3.4. Yazılı Sınav Kurulu sekreterya hizmetleri, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünce yürütülecektir.

C- BAŞVURU İŞLEMLERİ 1- Yazılı Sınava Başvuru

1.1. Görevde yükselme yazılı sınavına başvuruda bulunacakların MEBBİS e-Personel Modulü'ndekiöğrenim durumu, hizmet durumu ve benzeri bilgilerinde eksiklik ya da yanlışlık olması durumunda,düzeltmeye esas belgeleri ile birlikte başvuruları üzerine ilgili birimce gerekli düzeltmeler MEBBİS ortamında yapılacaktır.

1.2. Görevde yükselme yazılı sınavına başvuruda bulunmak isteyen adaylar EK-1 TAKVİM'de belirtilensüreler içerisinde, http://mebbis.meb.gov.tr internet adresindeki elektronik başvuru formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurmak suretiyle başvurularını yapacaklardır.

1.3. Onaylanan başvuruların çıktısı alınarak İl Milli Eğitim İnsan Kaynakları Yönetimi hizmetleri bölümünde muhafaza edilecektir.

1.4. 

Başvuruda bulunanlar,  başvurularının onaylanıp onaylanmadığını  başvuru yaptıkları http://mebbis.meb.gov.tr internet adresinden  başvuru süresi içerisinde takip edeceklerdir.

1.5. Aday, Elektronik 

Başvuru Formu ile yapmış olduğu  başvurusunda, duyuruda  belirtilen bütün şartları taşıdığını kabul etmiş sayılır ve bu konularda yapılan eksiklik ve yanlışlıklardan doğacak  sonuçlardan aday sorumlu olacaktır.

 

 Yazılı sınava katılacak adayların Bakanlıkça ilanından sonra, yazılı sınava ilişkin iş ve işlemler (Sınav ücreti yatırma, hangi bina ve salonda sınava gireceklerini, sınav tarihini ve1.6.saatini  gösteren Sınava Giriş Belgesi vb.) için ÖSYM tarafından yapılacak duyurular takip edilecektir.

D- GÖREVDE YÜKSELME YAZILI SINAVINDA UYGULANACAK TESTLER

 

Sınavda,  Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmeliğin 12. maddesi hükmüne göre, konu başlıkları ile ağırlıkları aşağıda  belirtilmiştir. Adaylara  toplam 60 adet (5)    şıklı çoktan seçmelisorulardan  oluşan bir test uygulanacaktır.

SIRA NO KONU ADI SORUSAYILARI 1 Türkçe dil bilgisi, 5 2 Yönetimde insan ilişkileri ve iletişim, 2 3 Yönetim, liderlik ve organizasyon, 3 4 İnsan hakları ve demokrasi, 1 5 Yönetimde etik, 1 6 Türk idare sistemi, 2 7 Protokol kuralları 1 8 Atatürk  İlkeleri ve İnkılap Tarihi, 2 9 Genel  kültür 5 10 T.C. Anayasası 5 11 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4 12 1739 sayılı  Milli Eğitim Temel Kanunu, 3 13 222 sayılı  İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 3 14 652 sayılı  Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında. KHK 5 15 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun 2 16 5018 sayılı Kamu Mali  Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 3 17 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 2 18 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu 2 19 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 1 20 4982 sayılı  Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 1 21 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 3 22 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu, 2 23 5580 sayılı Özel Öğretim  Kurumlan Kanunu ile bunlara bağlı mevzuat 2
TOPLAM 60

E- SINAVDA ADAYLARIN UYMASI GEREKEN 

BAŞVURU VE SINAVLARA İLİŞKİN KURALLAR

 MEB tarafından TC Kimlik Numaraları ÖSYM'ye bildirilen adaylar, sınav ücretini yatırarak, 

a) başvurularınıyapacaklardır. Sınav ücretini  belirtilen banka, merkez ve şubelerine yatırmayan, kendi kusuru ile olmasa dahi hatalı veya eksik yatırılan adayların  başvuruları ve/veya sınavları geçersiz sayılacak, bu konuda MEB veya ÖSYM'nin bir  sorumluluğu olmayacaktır. Sınava  başvurular, 13-19 Kasım 2013 tarihleri arasında elektronik ortamda ÖSYM  Başvuru Merkezleri (Tüm il/ilçe ÖSYM

Sınav Koordinatörlükleri) aracılığıyla alınacaktır. ÖSYM Sınav Koordinatörlüklerinin adresi ÖSYM'nin İnternet sayfasında yer almaktadır.

 Sınav ücretini yatıran adaylar, ÖSYM'nin İnternet adresinden edinecekleri Aday 

b) Başvuru Formunu doldurmuş olarak ÖSYM  Başvuru Merkezlerine şahsen başvuracaklardır. Adayların  başvurularınıyaparken, doldurulmuş Aday  Başvuru Formu ile birlikte nüfus cüzdanı veya / süresi geçerli pasaportlarını yanlarında bulundurmaları zorunludur.  Başvuru merkezi görevlisi tarafından adayın Aday  BaşvuruFormundaki bilgileri ile birlikte web kamerayla alınacak fotoğrafı da elektronik ortama aktarılacaktır. Fotoğraf, adayın fiziksel olarak tanınmasını sağlayacak nitelikte olmalıdır.  Başvuru merkezi görevlisi adayın bilgilerini ve fotoğrafını elektronik ortama aktardıktan sonra yazıcıdan alacağı Aday  Başvuru Kayıt Bilgileri formunu kontrol etmesi için adaya verecektir. Bu aşamadan sonra kişisel bilgilerin doğruluğundan aday  sorumlu olacaktır. Aday belgeyi kontrol edecek ve bilgiler doğru ise imzalayıp görevliye onaylaması için geri verecektir. Adaylar  başvuru merkezine  Başvuru Hizmeti Ücreti olarak 3,00 TL ödeyeceklerdir. Adaylar, sınava  başvuru işlemini tamamladıktan sonra,  başvuru bilgilerini ÖSYM'nin İnternet adresinden kontrol etmelidirler. https://ais.osym.gov.tr

 

c) Başvurusunu yapmayan,  başvuru koşullarını taşımayan,  başvurusu geçersiz sayılan, sınava girmeyen veya giremeyen, sınava alınmayan veya sınavdan çıkarılan, sınavda başarı sağlayamayan veya sınavı geçersiz sayılan, ücret gerektirmeyen bir işlem için ücret yatıran, aynı işlem için birden fazla ödeme yapan adayların ödedikleri ücretler geri verilmez.

 Adayların Aday 

d) Başvuru Formuna yazdıkları bilgilerin  sorumluluğu kendilerine aittir. Aday  BaşvuruFormuna yazılan bilgilerdeki eksik ve yanlışlar yüzünden doğacak  sonuçlardan aday  sorumlu olacaktır. Bir adayın beyanının gerçeğe uymadığı tespit edildiği takdirde bu aday, aradan geçen süreye bakılmaksızın bu sınavdan elde ettiği tüm haklarını kaybedecektir.

 Adaylar sınava, 19 Aralık 2013 günü 

e) saat 14.00'ten itibaren ÖSYM'nin  İnternet adresinden T.C. Kimlik Numarası ve aday şifresi girerek edinecekleri Sınava Giriş Belgesi ile birlikte nüfus cüzdanı veya / süresi geçerli pasaportu ile kabul edilecektir. Nüfus cüzdanı veya pasaport dışında, zorunlu askerlik görevini ifa eden er/erbaşlar ile askeri  https://ais.osym.sov.tr öğrenciler için askeri kimlik belgesi (Bu özel durum, muvazzaf askerler için geçerli değildir.), Türk vatandaşlığından izin ile ayrılanlar ve bunların kanuni mirasçılarına ait Pembe/Mavi  Kartlar kabul edilecektir. Bunların dışındaki, sürücü belgesi,  meslek kimlik kartları vb. diğer tüm belgeler sınava giriş için geçerli belgeler olarak kabul edilmeyecektir. Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, adayın güncel bir fotoğrafı ve T.C. Kimlik Numarası bulunmalı, pasaportun süresi geçerli olmalıdır. Üzerinde soğuk damga, güncel bir fotoğraf veya T.C. Kimlik Numarası bulunmayan nüfus cüzdanları ile geçerlilik süresi bitmiş pasaportlar kabul edilmeyecektir. Bir aday bu belgeleri yanında olmadığı halde Sınav Merkezi Koordinatörlerinin, ÖSYM  Temsilcilerinin, bina veya salon görevlilerinin kararıyla herhangi bir salonda sınava alınmış olsa bile, bu adayın sınavı ÖSYM  YönetimKurulunca geçersiz sayılacaktır.

 ÖSYM Aday İşlemleri Sistemine 

f) erişim için şifresini unutan adaylar,  başvuru merkezlerine nüfus cüzdanı veya süresi geçerli pasaportları ile şahsen başvurarak 2,00 TL ücreti karşılığında yeni şifrelerini edinebileceklerdir. Şifrenin edinilmesi ile ilgili ayrıntılı  bilgi ÖSYM'nin İnternet sayfasında bulunmaktadır.

 Sınav için gerekli olan iki adet kurşunkalem, silgi, kalemtıraş, peçete ve şeker her bir aday için ÖSYM tarafından temin edilecektir. Tüm adaylar ÖSYM'nin İnternet sayfasında yayımlanan "Sınav Uygulamalarına İlişkin Güvenlik Tedbirleri" duyurusu ile bu tedbirlere yönelik çıkarılan Adayların ve Sınav Görevlilerinin Sınav Binalarına Giriş Koşullarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine uymak zorundadır. Sınav bina/salonları ÖSYM tarafından kurulacak güvenlik kameraları ile izlenebilecektir.

g)

F- SINAV 

SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

a) Adaylar testteki soruların cevaplarını optik okumaya elverişli cevap kağıtlarına işaretleyecekler, cevap kağıtları ÖSYM'de optik okuyucu ile okunacak ve bilgisayar ortamında değerlendirilecektir.

b) Değerlendirme sırasında yalnız doğru cevaplar dikkate alınacak, yanlış cevaplar dikkate alınmayacaktır. Testteki sorulardan herhangi biri, biçimsel veya bilimsel bir nedenle ÖSYM tarafından "geçersiz" sayıldığı takdirde bu soru, ilgili testte en az bir işareti bulunan tüm adaylar için doğru cevaplanmış kabul edilecektir.

c) Değerlendirme 100 puan üzerinden yapılacaktır. 100 üzerinden 70 puan alanlar başarılı sayılacaktır.

G- SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI

Sınav sonuçları ÖSYM'nin internet sayfasından duyurulacak, adayların adresine ayrıca sınav sonuç belgesi gönderilmeyecektir. Adaylar sınav sonuçlarını, ÖSYM'nin  internet adresinden T.C. Kimlik Numaraları ve aday şifreleri ile öğrenebileceklerdir. Sonuç bilgisinde doğru/yanlış cevap sayıları ve adayın aldığı puan belirtilecektir. İnternet sayfasında ilan edilen sonuç bilgileri adaylara tebliğ hükmündedir.

https://sonuc.osym.sov.tr

H- SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ VE İNCELEME TALEPLERİ

a) Sınav sonucunun incelenmesini isteyen adaylar, s

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen