Eğitim Bir Sen olarak Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Vizyon hedefleri değerlendirmemiz
Gördüğümüz kadarıyla yeni hedeflerde eğitimin merkezine Öğretmen ve Okul İdarecilerinin koyulması son derece olumlu gelişmedir.
Öğretmenlik Meslek Kanunun çıkarılacak olması, idarecilikte ehliyet ve liyakatın esas alınması, mesleki formasyonun meslek içerisinde verilmesi ve geliştirilmesi, Öğretmenin alanında uzmanlığının güçlendirilmesi, müfredatın uygulanmasında daha etkin görevler üstlenmesi eğitim-öğretimde öğretmenin öne çıkarılması açısından son derece önemlidir.
Yıllardır talep ettiğimiz elverişsiz koşullarda görev yapan Eğitim Çalışanlarına teşvik planlaması, öğretmen ve idarecilerimize yüksek lisans ve kendi alanlarında uzmanlık çalışması imkanlarının verilmesi, öğretmen ve idarecilerimizin gelişen ve değişen eğitim öğretim planlamalarına katkıda bulunmaları açısından önemli gelişmelerdir.
Ağır müfredat yükü altında ezilen öğretmen ve öğrencilerimiz ile ilgili belirlenen yeni hedefler eğitim- öğretime daha iyi katkılar sağlanacağına inanıyoruz.
Okullarımıza gelişim bütçesi ayrılması, Mesleki Eğitimin güçlendirilmesi ve döner sermayelerinin arttırılması yerinde olan hedeflerdir.
Özel yetenekli öğrencilerimiz için mevzuat çıkarılması, bilim sanat merkezlerinin geliştirilmesi, ders sayısını düşürülerek teneffüs saatlerinin genişletilmesi, öğrencilerimizin beceri ve yeteneklerinin tespiti ve geliştirilmesi açısından önemlidir.
Bir türlü çözüme kavuşturulamayan Yabancı Dil Eğitimi, Yabancı Dil Öğretmenlerimizin yurt dışı ve yurt içi seminerlerle geliştirilecek olması, hafta sonları Yabancı Dil Kurslarının yaygınlaştırılacak olması sorunun çözülmesi açısından önemlidir.
5 yaş Erken Çocukluk Eğitiminin teşvik edilmesi ve yaygınlaştırılması okullarımızda oyun temalı eğitime önem verilmesi, ilkokullarımızda ders notu yerine beceri temelli değerlendirme öngörülmesi, Öğretmenlerimizin öğrencileri daha iyi tanıması ve öğrencilerimizin de yeteneklerini serbest ortamda becerilerini gösterebilmeleri açısından iyi bir gelişmedir.
Bütün öğretmenlerimizin kendi alanlarında uzman olduğu gerçeğinden hareketle Uzman Öğretmen ve Uzman olmayan Öğretmen sorunu çözüme kavuşturulmalı. Milli Eğitimin Öğretmen ve İdarecilerden beklentileri kadar Eğitim çalışanlarının da Milli Eğitim Bakanlığından beklentileri önemsenmelidir.