Samsun Eğitim Bir Sen 1 Nolu Şube olarak “Uzaktan Eğitime Erişimde Yaşanan Sorunlar” üzerine düzenlediğimiz anket sonuçlandı. Anket sonuçları kamuoyu ve basınla paylaşıdı.
Anketimizin özet sonuçları şu şekildedir.
Uzaktan eğitim çocuklara uzak!!
“ Anketimize 83.277 öğrencinin öğretmen ve yöneticileri katılarak soruları cevaplandırdı. En önemli sorulardan biri olan kaç öğrencinin uzaktan eğitime eriştiğinin cevabı ise %34. Örgün eğitime devam eden 265.000 öğrenci sayımızı göz önüne alırsak şu anda il genelinde 90.000 öğrencimiz uzaktan eğitimden faydalanır iken, 175.000 öğrenci , yani öğrencilerin %66 sı bu eğitimden mahrum kalmaktadır.”
Online Sınavlarda da durum farklı değil! Sınavlar online, girişler offline!
“Ankete katılanların %52.7 si yapılan sınavları güvenilir ve geçerli bulmadığı yönünde görüş beyan etmiştir. Online sınava katılanlardan uzaktan eğitime katılım sağlayan %34 lük kesim, uzun süreli uzaktan eğitim derslerinin sınava girme isteğini azalttığı, sınavın hafta içi ders saatleri sonrasında olması girişi azaltan etkenlerden olduğu, TYT ve LGS gibi sınavların yüz yüze yapılacağı bir zeminde deneme sınavlarının online yapılması ve sınav sorularının paylaşılıyor olmasının da sınava olan cazibeyi ortadan kaldırdığı, altyapının yetersizliği, öğrencilerin soruları cevaplarken sistemin takılması , sınav devam ederken düşülmesi sınava girişleri daha da azalttığı görüşünü savunmaktadırlar.
Günde 8-10 saat uzaktan eğitime erişme çabası veren öğrencilerin bunun üzerine bir de dijital ortamda sınava girmeye zorlanması Milli Eğitim Müdürlüğünün öğrencilerin akademik yönden gelişiminden ziyade sayılar üzerinden alınacak sonuç odaklı bir çalışma görüntüsü vermektedir. Gerçekleri görmezden gelen bu yaklaşım her zaman olduğu gibi reklam kokmaktadır.”
Erişim Cep Telefonları ile sağlanıyor!
“Öğrencilerinizin uzaktan eğitime erişimi hangisi ile gerçekleşmektedir?” sorusuna velilerimizin verdiği cevaba göre, öğrencilerimizin % 72’lik çoğunluğu uzaktan eğitime cep telefonlarını kullanarak katılmaktadır. Çocuklarımız %19 oranında ise bilgisayar kullanarak uzaktan eğitim faaliyetlerini yürüttüklerini ifade etmişlerdir. % 8 ’lik kısmın tableti var ve tv/uydu ise an az kullanılan erişim aracıdır. Dolayısıyla öğrencilerimizin büyük çoğunluğu maalesef cep telefonlarıyla derslere katılmaya çalışmaktadır. Bu durumun da ne kadar verimli olduğunu kamuoyunun takdirine bırakıyoruz. Öğretmen ve idarecilerimiz pandemi sürecinde Bakanlığımız tarafından uygulanan uzaktan eğitim çalışmalarının kısmen faydası olduğunu düşünüyorlar. Anketimiz katılımcılarının % 66’sı böyle düşünürken % 6,3’ü bu faaliyetlerin hiçbir faydası olmadığı kanaatinde. Katılımcıların % 27’lik kısmının bu konuda düşüncesi olumlu yönde."
Öğretmenler EBA ve Zoom vb. programları tercih ediyor!
“Öğretmenlerimizin % 61’lik kısmı uzaktan eğitim faaliyetlerini Bakanlığımızın EBA platformu üzerinden yürüttüklerini ifade etmekteler. %39’luk kısım ise Zoom vb. programlar kullanarak öğrencileriyle uzaktan eğitimini gerçekleştirmektedirler.
Okul yöneticilerimize sorulan bir soruya göre de çocuklarımızın yarıdan az kısmı (% 49) ancak gereğince uzaktan eğitim erişmektedir. Erişim oranı okulun bulunduğu ilçe merkezi ya da mahalleye göre değişmektedir. Kırsal bölgeleri fazla olan ilçelerimizde katılım oranı daha da düşmektedir.”