Katliamlar ve sömürü üzerine kurulu emperyalist Batı sistemi, ahlaki ve insani tüm değerleri çiğneyerek yeryüzünün bütün kaynaklarını ‘zor, zer ve tezvir’e dayanarak sömürmeye devam ediyor. Muhteris Batı’nın bu bitmez iştahı yeryüzünü cehenneme dönüştürmüş durumdadır. Emperyalizmin vahşi iştahına karşı mazlum toplumların itirazları da giderek artıyor. Mazlumların uyanışı karşısında işgal ve talan düzenleri için kaygıya kapılan emperyal düzen, bölüşüm sahası olarak seçtikleri İslam dünyasını, esareti, kendi insanına zulmedecek ölçüde içselleştirmiş iş birlikçi taşeron örgütler eliyle domine ediyor.
Dünyanın mazlum toplumları için umut haline gelen Türkiye de bu taşeron örgütlerle bastırılmaya, antiemperyalist ve insancıl duruşundan uzaklaştırılarak kanlı düzene ram olmaya zorlanıyor. Küresel emperyal düzen, bir yanda FETÖ ile siyasi sistemi ele geçirmeye, PKK ile Türkiye’yi dize getirmeye, diğer yanda da DEAŞ ile Suriye’ye yerleşmeye ve nihayet PYD/PKK eliyle terörizmi sınırımızda devletleştirmeye gayret ediyor. Bu örgütlerin tamamı, medeniyet coğrafyamızdan devşirilmiş yapılardır. Emperyalizm, bu yolla sadece devletlere boyun eğdirmiş olmuyor, yanı sıra bu taşeron örgütler eliyle ihaneti, iş birliğini bu topraklarda sosyalleştirip, coğrafyamızın fıtratını bozuyor, sosyolojik kodlarını değiştiriyor.
Tarihin her döneminde ihanetler, zalimden daha alçak, düşmandan daha öldürücü olmuştur. Bu yönüyle bu toprakların kodlarıyla oynamaya yönelik bütün darbeler birer ihanet girişimidir. 28 Şubat da doğrudan eğitim düzeni ve camiasını, ülkemizin entelektüel birikimini ve sivil toplumu hedef alan uygulamalarıyla son derece tahripkâr olmuştur.
28 Şubat’ın neden olduğu tahribatın bir yandan siyasi kararlarla, diğer yandan da darbecilerin yargılanması yoluyla onarıldığı bir süreci yaşıyoruz. Türkiye’nin vesayet düzeniyle yüzleşip hesaplaşması geleceğimiz için hayati bir meseledir. Bu karanlık kumpasın elebaşları tarih nezdinde ve milletin vicdanında esasen yargılanmış, mahkûm edilmiştir. Şimdi yapılması gereken, milletin vicdanında mahkûm olanların yargı eliyle de mahkûm edilmesidir. Ancak, FETÖ’cü savcılar tarafından yargıdan kaçırılan darbenin sivil ayağı da mutlaka ve en kısa zamanda yargı karşısına çıkarılmalıdır.
Millet iradesi, ihanetin FETÖ ayağını 15 Temmuz’da bilinç ve eylem düzeyinde şahlanan bir kararlılıkla bozduğu gibi, aynı azim ve kararlılıkla DEAŞ ayağını Fırat Kalkanı, PYD/PKK ayağını da Zeytin Dalı Harekâtı ile bozmuştur. Bundan sonra da ümmeti parçalamaya, Türkiye’yi dize getirmeye matuf olası kirli tezgâhlara karşı aynı bilinç ve teyakkuz hâli korunmalıdır.
Mazlum halkların ve Türkiye gibi ülkelerin yükselen itirazları karşısında kartlarını artık gizlemeden oynayan, açık açık diktatörleri destekleyip, terör örgütü kabul ettikleri yapılara bile silah gönderen devletler karşısında Birleşmiş Milletler’in çarpık işleyişi küresel zorbalığı meşrulaştırıcı bir işleve neden olmaktadır. Bauman, ‘İnsanların, yaşamasına daha uygun bir dünyaya giden kestirme bir yol bulma imkânını yitirdiğini” söylerken, karamsarlığının nedeni işte bu gayri insani küresel sistemdir. Tam da bu nedenle “Dünya 5’ten büyüktür” ve “başka bir dünya mümkündür” çıkışını iradeye dönüştürmek mecburiyetindeyiz.
Küresel zorbalığı engelleyebilecek bir sistem, ancak küresel zorbaların belirleyici olmadığı bir uluslararası mekanizma ile mümkündür. Bugün Filistin’in işgali sorunu da emperyal planların çarpık BM işleyişi tarafından onaylanmasının bir sonucu değil midir? Emperyalizmin BM’nin çarpık işleyişinin korumasında olduğu bir dünyada mazlum halklara direnişten başka bir seçenek kalmıyor.
Filistin halkı da bunu yapıyor ve yeryüzü barışının ontolojik merkezi olması gereken Kudüs’ün, ayrışmanın, öfkenin, zulmün merkezine dönüştürülmesine direniyor, direnecek. Kudüs’ü işgal etmenin sembolik anlamda bütün dünyayı işgal etmek olduğu ve buna sessiz kalmanın ağır sonuçlarının olacağı artık görülüyor. ABD’nin Kudüs kararına karşı BM’de alınan karşı karar da bu düzenin artık sürdürülebilir olmadığını göstermiş oldu.
Kudüs gibi ontolojik, teolojik derinliği olan meseleler, aktüel ilgi ve etkilerle anlaşılamaz. Mehmet Akif İnan, “Bizi aktüalite yönlendirmemelidir. Aktüalitenin değirmeni öğütür bizi” diye yazarken, hayatın yönünü belirleyen ana meselelerin, ancak tarihi birikimle sağlanacak şuur ve değerler perspektifinden kavranabileceğine işaret etmektedir.
***
Eğitim, tarihe karşı sorumlu bir bilinç ve geleceği kurma heyecanı ile bugünü anlamlı kılan en öncelikli faaliyettir. Dünden bugüne, bugünden yarına nesillerin ruhunu birbirine bağlayan varoluşsal anlam ve değerler eğitimle kazanılır. O nedenle eğitim, günü kurtarmaya ayarlanmış konjonktürel bir iş değildir. Eğitim gibi köklü bir meselede artık kısa vadeli, popülist politikalar terk edilmelidir. Türkiye olarak, kavrayış ve uygulamadaki şuur eksikliği sebebiyle eğitim alanında ziyan olan zamanımızla birlikte nesillerimizi heba ettik.
Öğretmeni itibarsız ve korumasız bırakan kimi yanlış uygulamalar nedeniyle, eğitimin asıl unsuru olan öğretmenler, hak ettikleri ilgi ve saygıyı görmemekte, sık sık şiddete maruz kalmakta, bazıları ölümle sonuçlanan saldırılara uğramaktadır. Öğretmeni, paydaşlarla istişare etmeksizin hayata geçirilen yanlış uygulamaların sorumlusu olarak görme veya gösterme kolaycılığından vazgeçilmelidir. Bu yaklaşımlar, öğretmenin performansıyla birlikte eğitimin kalitesini de düşürmektedir. Sadece kamu kurumlarında değil, hayatın bütün anında ve alanında sağlanması gereken ehliyet ve liyakat, eğitimle olur. Bu husustaki görüş ve önerilerimizi ‘Eğitim Yönetiminde Liyakat ve Kariyer Sistemi’ raporumuzda detaylı bir şekilde ilgili kesimlerle ve kamuoyu ile paylaştık. Öğretmenlik ve yöneticiliğin ayrı birikim ve kabiliyetler gerektirdiği ortadadır. Eğitim kurumlarımızda, eğitim yönetimi alanında yetkin, nitelikli, vizyon sahibi yöneticilere olan ihtiyaç gün geçtikçe artmaktadır. ‘Hak edenin görev almasını, hakkını verenin görevde kalmasını, yeterliliğini kaybedenlerin görevinin sonlanmasını’ öngören bir modelin hayata geçirilmesi eğitim yönetişiminde kaliteyi artıracaktır. Bunun için, anlayış değişikliği ve yeniden yapılanmaya, bütün kamu düzenimizde ve işleyişinde bir yenilenmeye ihtiyaç var.
Eğitimin maddi manevi bütün meseleleri ile ilgilenmek, Eğitim-Bir-Sen’in varlık ve kuruluş amacıdır. Biz, akademik dergi ve yayınlarımıza ilaveten eğitimin ve eğitimcilerin sorunlarını konu edinen araştırmalarımızla, raporlarımızla, tabir yerindeyse, eğitimin baştan ayağa emarını çekerek; fikren, ruhen, bedenen sağlıklı, verimli bir nesil yetiştirmede başarılı bir eğitim sistemi kurma imkânının önünü açıyoruz.
Hiçbir insani değerin mekân tutamadığı çorak yürekleriyle ehliyetsiz, liyakatsiz insanların tahakkümünde bir dünya, baskı ve zulümlerin kıskacında kıvranıp duracaktır. Bugün dünyanın yaşadığı tam da insanın kendine yabancılaşmasıyla başlayan böyle bir bunalımdır. O nedenle, biz faaliyetlerimizin aşama ve içeriğini ‘işimize, içimize ve dışımıza yolculuk’ ilkesiyle sürdürüyoruz.
Gönül coğrafyalarımız başta olmak üzere, her yerde emek dayanışmasına önem veriyoruz. Kamuda ehliyet, liyakat ve performansa vurgu yaparken de, başta merkezinde ülkemiz olan gönül coğrafyamızın insanlarıyla buluşup ortak dertlerimizi, tasalarımızı, çözüm ve çareleri konuşurken de hep aynı duygudan, duyarlılıktan hareketle doğruları bulmaktır amacımız.
Sorumlu olduğumuz belki de doğruyu bulmaktan evvel halis niyet ve gayretle ona yönelmektir. Bu arayışın yönelişi, bu yönelişin arayışı içinde olanlara selâm olsun.
Çanakkale-Gazze Hattında İnsan-ı Kâmili Aramak
Siyonizmin sponsorları da bedelini ödeyecek
Zorluklar dayanışmayla aşılır, sorunlar örgütlenerek çözülür
Örgütlü gücümüzle tarih yazıyor, yetkimizle kazanım üretiyoruz
Eğitim sisteminin ihtiyacı tamir mi, imar mı?
Salgın sürecinde bir fedakârlık örneği: Eğitim çalışanları
Hakkımızdan azına razı olmadık, olmayız
Pagan kültürden medet uman çağdaşlık
Kamu görevlisi devletin yükü değil, gücüdür
Yeni ufuklardan yeni umutlara
Paradigmalar sarmalında kadın ve emek
Denetim, kadavraya otopsi değil, hayata koruyucu hekimlik yapmaktır
Fedakârlıklarımızın ham maddesi ideallerimizdir
"Eğitim kovayı doldurmak değil, ateşi tutuşturmaktır"
Seçimimiz daha ideal bir eğitim düzeni içindir
Şiddet eğitimi tehdit ve tahdit ediyor
Bir istiklal ve istikbal meselesi olarak öğretmenlik mesleği
Bugün için umut gelecek için müjdeyiz
Sıralama ve yerleştirme baskısı altındaki ortaöğretime yerleştirme serüvenimiz
Niceliğimizin büyüklüğünü niteliğimizin gücüyle besliyoruz
Yabancı dil öğretimi için önce öğretmen
Cefayla açılan yolu vefayla yürüyoruz
Özel öğretimin hâli ve sorunlarının halli
Tarihin öznesi olmak için paradigmayı değiştirmeliyiz
Millî Eğitim millî eğilime uymalıdır
Hikmet sırrına erebilen üstün zekâlı çocukları tanıma ve yetiştirme davamız
Büyük Türkiye hedefine inanmış 402 bin üyeyle yeni anayasa yolculuğu başlatıyoruz
Muhaciri olduğumuz dünyanın Ensarı olmak
"Doğacaktır sana va'dettiği günler Hakk'ın..."
Öncü medeniyet davasında imam hatip okullarının önemi ve sorumluluğu
Hep birlikte hareketleneceğiz, bereketlenerek büyümeye devam edeceğiz
Şimdi, herkesin kazandığı toplu sözleşmeyi anlatma vakti
Kültür elçisi olarak misafir öğrenciler
'İnsanlığın son adası'nda mesuliyetimiz
Denetimin unvan, imkân ve yetki sorunu
Hayatı Hakk'a uydurmak için bismillah...
Hayatı Durdurmak Kimlerin İşine Yarar?
KYK Artık Sorunların Altını Değil Üstünü Çizmeli
Öğretmenler Neden 'Ek Dersi' Değil de 'Ek İşi' Tercih Ediyorlar?
Dünü Kuşanıp Yarını Kuşatacaklar Buluştu
Yüreği, Kavgası, Sevdası ve Kalemi Güzel Adam
Ya Cumhurbaşkanı Öğretmen Olsaydı!
'Akademik Zam' Yeni Hükümetin Önceliği Olmalıdır
Aynı Sorun Aynı Hata Aynı Tartışma
FATİH Projesi Mesleki Eğitimi Uçurabilir mi?
İmkânsız Diye Bir Şey Yoktur
İHH'ya Hasım Olanlar İsrail'e Hısım Olanlardır
Milli Eğitimin Çağı Dönüştürecek Projesi
YÖK, Teknik Öğretmenleri Duymalıdır
Şafak Pavey'in Merhameti Değil, Rosa Parks'ın Başarısı
Sendikacılığın Öğretmeni Erol Battal
Öğretmenler Zimmetle Karşı Karşıya!
Sayın Bakanım, Bürokratların Öğretmene Neden Zulmediyor?
MEB Hukuk Müşavirliği Başörtüye Serbestliği Hazmedemedi mi?
Onlar Çaresizliklerinden, Biz İse İnsanlığımızdan Utandık
Eğitim-İş’e Acil Şifalar Diliyorum
Kılık Kıyafet Özgürlüğü Eyleminde Dik Duranlar ve Dibe Vuranlar
MEB “Unutan iyileşir” Politikasını Bırakmalı
Milli Eğitim 100 Temel Eseri, Ertuğrul Günay İse Kendini Gözden Geçirsin
Sıddık Ertaş’ın Rosa Parks Duruşunu Kutluyorum
Devletin Sadık Kulları ‘Çiçek Olun’…
Statükonun Mankurtlaşmış Kibirli Bekçilerine
Vali Öğretmenleri Anladı Darısı Hükümete
Çığlıklar Feryada Dönüştü Çözüm: İl Emri
Eğitim-Bir-Sen Neleri Yapmadı?
‘Kamusal Alan’ Koca Bir Yalan!
Bakan Felaket Tellallarını Ters Köşeye Yatırdı
Bakan’ın İçi Burkulmuş, Biz ise Çileden Çıktık
Öğretmenler Bu Kez Himmet Değil Buğday İstiyor
Herkesi Eğitim Müfettişi Olmaya Davet Ediyorum
Bazı Eğitim Müfettişleri İstiklal Mahkemelerine Rahmet Okutuyor!
Özel Harekât Okullara Kaydırılsın (!)
Yalan Namertlerin Cesaretidir
Fişleyen Rektörü ve Dışlanan Doçenti Anlayabilmek…
Kurban Olarak Daha Kaç Okul Müdürü Lazım?
Şeflere “Ötanazi” Uygulanıyor
BT Öğretmenlerinin Sorunları Çözülebilir mi?
Sözleşmeli Yolluğunda Yanlışlar Zinciri!
Eğitim sisteminin ihtiyacı tamir mi, imar mı?
Umudu yeryüzüne aşılamak için daha fazla gayret
BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİ DE NEYMİŞ?
Şiir ve Eğitim
Çanakkale-Gazze Hattında İnsan-ı Kâmili Aramak
Bizimle canlanacak nice umutlara doğru
Örgütlü olmanın bereketiyle birleştik, birleştikçe büyüdük ve güçlendik
Psikopatik zevzeklerin kuru gürültüsü
Öğretmenlik Meslek Kanunu iptal davası
FİLİSTİN DİRENİŞİ, MÜSLÜMANLARIN GELECEĞİ VE EMPERYALİZMİN ÇÖKÜŞÜ